Google potwierdza: treści wysokiej jakości są częściej indeksowane

Google potwierdza: treści wysokiej jakości są częściej indeksowane

5
(3)

Zespół Google ds. relacji z wyszukiwaniem obala mity o budżecie indeksowania i podkreśla znaczenie wartościowych treści

Wysokiej jakości treści skoncentrowane na użytkowniku to klucz do zwiększenia zapotrzebowania na indeksowanie, twierdzi Zespół Google ds. relacji z wyszukiwaniem. W oficjalnym oświadczeniu zespół rozwiewa popularne mity na temat budżetu indeksowania, ujawniając, że nie ma limitu na liczbę stron, które Google może zaindeksować.

Spis treści

Mit 1: Google ma ograniczony budżet indeksowania

Wiele osób błędnie uważa, że ​​Google ma ściśle określony budżet indeksowania, który ogranicza liczbę stron, jakie może indeksować każdego dnia. W rzeczywistości Googlebot nieustannie dostosowuje częstotliwość crawlowania w oparciu o różne czynniki, takie jak ilość i jakość treści na stronie, częstotliwość aktualizacji, ruch użytkowników i inne.

Mit 2: Niska liczba zindeksowanych stron oznacza problemy z budżetem indeksowania

Niska liczba zindeksowanych stron nie zawsze oznacza problemy z budżetem indeksowania. Nie ma ryzyka „wyczerpania” budżetu. Crawlowanie może spowolnić, jeśli strona posiada mało wartościowych treści, błędy techniczne, brak aktualizacji (Google rzadziej indeksuje strony, które nie są regularnie aktualizowane) lub niską reputację, ale nie jest to równoznaczne z jego zatrzymaniem. 

Mit 3: Możesz sztucznie zwiększyć budżet indeksowania

Nie ma magicznych sztuczek, które mogą sztucznie zwiększyć budżet indeksowania. Najlepszym sposobem na zwiększenie liczby zindeksowanych stron jest publikowanie wysokiej jakości treści, które odpowiadają potrzebom użytkowników.

Zwiększenie zapotrzebowania na indeksowanie:

Stosując się do tych wskazówek, możesz zwiększyć zapotrzebowanie na indeksowanie swojej strony i sprawić, że Google będzie ją częściej indeksować.

Pamiętaj:

Ważne

Mit "budżetu indeksowania" obalony: Google wyjaśnia priorytety indeksowania

Koncepcja „budżetu indeksowania” od dawna krąży wśród specjalistów SEO. Zakłada ona, że wyszukiwarki, takie jak Google, mają dzienny limit stron, które mogą zaindeksować. W związku z tym strony internetowe muszą „mieścić się w budżecie”, aby zostać uwzględnione w wynikach wyszukiwania.

Jednak w niedawnym podcaście „Search Off the Record – What is a web crawler, really?” zespół Google ds. relacji z siecią wyszukiwania obalił ten mit. John Mueller, jeden z członków zespołu, wyjaśnił, że Google nie stosuje sztywnego budżetu indeksowania. Zamiast tego Googlebot, program odpowiedzialny za indeksowanie stron, działa w sposób ciągły, starając się indeksować jak najwięcej stron, ale priorytetyzując te, które uznaje za najbardziej wartościowe.

Mueller podkreślił, że priorytety indeksowania Google opierają się na kilku czynnikach, m.in.:

Mueller podsumował, że strony internetowe nie muszą „mieścić się w budżecie indeksowania”, aby zostać zaindeksowane. Zamiast tego właściciele stron powinni skupić się na tworzeniu wartościowych treści, budowaniu autorytetu strony i dbaniu o jej stan techniczny.

Oprócz obalenia mitu „budżetu indeksowania”, zespół Google ds. relacji z siecią wyszukiwania ujawnił kilka innych interesujących informacji:

Te informacje są cenne dla wszystkich specjalistów SEO, którzy chcą optymalizować swoje strony internetowe pod kątem wyszukiwarek. Zamiast skupiać się na sztucznym „budżecie indeksowania”, należy skupić się na tworzeniu wartościowych treści i budowaniu autorytetu strony, aby zwiększyć szanse na jej szybkie i efektywne zaindeksowanie.

Podsumowując:

Co to oznacza dla pozycjonowania stron?

Skoro Google nie ma sztywnego budżetu indeksowania, to skupienie się na optymalizacji witryny pod kątem jego zwiększania nie jest już tak istotne. Zamiast tego, pozycjonowanie stron powinno skupiać się na tworzeniu wysokiej jakości treści, budowaniu wartościowych linków i optymalizacji technicznej strony.

Przeczytaj także:

10 najważniejszych czynników rankingowych Google w roku 2024

Jak Googlebot nadaje priorytet indeksowaniu

Dave Smart, konsultant SEO i ekspert produktowy Google, przyznaje, że panuje zamieszanie wokół budżetu indeksowania:

"Myślę, że istnieje wiele mitów na temat crawlingu, na temat tego, czym jest, a czym nie jest. A rzeczy takie jak budżety crawlingu (indeksowania) i zwroty, które słyszysz, mogą być dość mylące dla ludzi".

Gary Illyes odpowiedział Dave’owi pytaniem:

"W porządku. Odwrócę to i zapytam cię, gdybyś obsługiwał crawlera, jak zdecydowałbyś, co pobrać?".

David Smart, konsultant SEO, odpowiedział:

"Musisz to zrobić, patrząc na to, co jest znane, znajdując gdzieś początek, punkt wyjścia. Na tej podstawie uzyskuje się linki i inne rzeczy, a następnie próbuje się określić, co jest ważne, aby przejść i pobrać teraz, a może to, co może poczekać do później, a może to, co nie jest w ogóle ważne ".

Gary Illyes rozwinął temat tego, w jaki sposób Google decyduje, ile indeksować, wyjaśniając rolę popytu na wyszukiwanie. Jednak stwierdził, że:

"Jednym z nich jest harmonogram, który zasadniczo mówi, że chcę indeksować to lub tamto ... Ale jest to również w pewnym sensie kontrolowane przez informacje zwrotne z wyszukiwania. ... Jeśli zapotrzebowanie na wyszukiwanie spada, to koreluje to również ze spadkiem limitu indeksowania".

W swojej wypowiedzi Gary Illyes poruszył kwestię wpływu popytu na wyszukiwanie na proces indeksowania stron internetowych przez Google. Chociaż nie udzielił on precyzyjnej definicji tego pojęcia, możemy spróbować rozwinąć je na podstawie kontekstu jego wypowiedzi.

Z perspektywy Google „popyt na wyszukiwanie” prawdopodobnie oznacza:

Dlaczego popyt na wyszukiwanie ma znaczenie dla Google?

Z punktu widzenia Google efektywne zarządzanie procesem indeksowania jest kluczowe dla zapewnienia użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania. Indeksowanie stron, które nie odpowiadają na realne potrzeby użytkowników, generuje niepotrzebny ruch i obciąża serwery. Skupienie się na indeksowaniu treści o dużym popycie na wyszukiwanie pozwala Google dostarczać użytkownikom trafniejsze i bardziej satysfakcjonujące rezultaty.

Należy jednak pamiętać, że „popyt na wyszukiwanie” to nie jedyny czynnik wpływający na indeksowanie. Google bierze pod uwagę również wiele innych czynników, takich jak jakość treści, autorytet strony internetowej, czy też jej zgodność z wytycznymi Google dla webmasterów.

Podsumowując:

Popyt na wyszukiwanie to złożone zagadnienie, które Google bierze pod uwagę podczas procesu indeksowania stron internetowych. Chociaż dokładna definicja tego terminu nie jest znana, możemy interpretować jego znaczenie na podstawie kontekstu wypowiedzi Gary’ego Illyesa oraz szerszej analizy działania wyszukiwarki. Zrozumienie wpływu popytu na wyszukiwanie może być pomocne w strategiach SEO i optymalizacji stron internetowych pod kątem lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Gary kończy swoje rozważania na ten temat następującym zdaniem:

"Więc jeśli chcesz zwiększyć ilość indeksowanych treści, musisz w jakiś sposób przekonać wyszukiwarkę, że warto je pobierać, co jest w zasadzie tym, czego słucha program planujący".

Gary nie wyjaśnia, co rozumie przez „przekonanie wyszukiwarki, że warto pobierać Twoje materiały”, ale jedną z interpretacji może być upewnienie się, że są one istotne dla trendów użytkowników, co oznacza bycie na bieżąco.

Koncentracja na jakości i doświadczeniu użytkownika

Co zatem mogą zrobić witryny internetowe, aby ich strony były skutecznie indeksowane? Odpowiedź leży w skupieniu się na jakości witryny. Jak ujął to Illyes:

"Planowanie jest bardzo dynamiczne. Gdy tylko otrzymamy sygnały zwrotne z indeksowania wyszukiwania, że jakość treści wzrosła na tylu adresach URL, po prostu zaczniemy zwiększać popyt".

Konsekwentnie poprawiając jakość strony i przydatność treści dla wyszukiwarek, można przezwyciężyć wszelkie zakładane ograniczenia indeksowania. Kluczem jest przeanalizowanie wydajności witryny, zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy i skupienie się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń docelowym odbiorcom.

Podsumowanie

Ostatnie spostrzeżenia Google wyjaśniają, że stały „budżet indeksowania” jest w dużej mierze mitem. Zamiast tego decyzje wyszukiwarki dotyczące indeksowania są dynamiczne i zależą od jakości treści i zapotrzebowania na wyszukiwanie.

Nadając priorytet jakości, trafności i doświadczeniu użytkownika, właściciele witryn mogą zapewnić, że ich cenne strony zostaną odkryte i zaindeksowane przez Google – bez obawy o osiągnięcie arbitralnego limitu.

Wysłuchaj całej dyskusji w odcinku podcastu, do którego link znajduje się poniżej:

FAQ

Specjaliści SEO omawiali koncepcję budżetu indeksowania, wierząc, że utrzymanie się w określonym limicie stron indeksowanych dziennie jest niezbędne. Jednak inżynierowie wyszukiwania Google wyjaśnili, że nie ma ustalonego budżetu indeksowania, którego strony internetowe muszą przestrzegać.

Zamiast tego Google nadaje priorytet indeksowaniu w oparciu o jakość treści i sygnały interakcji z użytkownikami. Dlatego też strategie SEO powinny skupić się na zarządzaniu budżetem indeksowania, a nie na optymalizacji pod kątem wysokiej jakości treści zorientowanych na użytkownika, aby zwiększyć szanse na skuteczne indeksowanie.

Dynamiczny zestaw czynników wpływa na priorytetyzację Googlebota w zakresie indeksowania stron internetowych, głównie jakość treści, chociaż Gary Illyes wspomniał, że popyt na wyszukiwanie odgrywa pewną rolę (co może być odniesieniem do popytu na zapytania wyszukiwania).

Marketerzy, którzy chcą poprawić indeksowalność swojej witryny, powinni skoncentrować się na następujących kwestiach:

  • ► Tworzenie wysokiej jakości treści, które są informacyjne, istotne i angażujące dla docelowych odbiorców.
  • ► Zapewnienie, że witryna oferuje doskonałe wrażenia użytkownika z szybkim czasem ładowania, przyjaznością dla urządzeń mobilnych i łatwością nawigacji.
  • ► Pozyskiwanie naturalnych linków zwrotnych z renomowanych źródeł w celu zwiększenia wiarygodności i widoczności w wyszukiwarkach.
  • ► Regularne aktualizowanie treści w celu odzwierciedlenia najnowszych informacji, trendów i potrzeb użytkowników.

Autor: Rafał Gawor

Freelancer SEO | Copywriter kiedy trzeba

Podziel się:

Pozycjonowanie

Wyślij nam adres swojej strony, a my poddamy ją kompleksowej analizie, która obejmuje widoczność w wynikach wyszukiwania, aktualny ruch na stronę, profil linków, porównanie do konkurencji i audyt techniczny.
 
Na podstawie wyników analizy zaproponujemy odpowiedni budżet, który pozwoli w perspektywie czasu osiągnąć satysfakcjonujące efekty, a więc zwiększoną widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania na coraz więcej fraz i wyższe pozycje – o wiele więcej fraz kluczowych w TOP 10, a tym samym wzrost ruchu, konwersji i sprzedaży. 

Kampania Google Ads i Facebook Ads

Jeśli jesteś zainteresowany kampaniami Google Ads i Facebook Ads zaznacz odpowiednie usługi, a my przygotujemy adekwatne propozycje pod tym kątem. 

Opisz swój biznes, określ swoje cele oraz na czym Ci zależy. Po analizie Twojej strony oraz branży zaproponujemy optymalne rozwiązanie, włącznie z propozycją budżetu potrzebnego na efektywne działania. Dobierzemy także optymalny rodzaj kampanii, która idealnie będzie pasowała do Twojego biznesu.

Szybki kontakt

Pozycjonowanie

+48 792 955 350

Kampanie Google Ads

+48 660 292 265

Zamów bezpłatną analizę i wycenę

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Imię i nazwisko
Usługa
(więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności)

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów 3

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Similar Posts