Treści zgodne z Helpful Content – jak je tworzyć tak, aby były wartościowe dla użytkowników
Tworzenie treści zgodnych z Helpful Content wcale nie jest łatwe. Całość ma się opierać na tym, aby tworzone treści były jak najbardziej atrakcyjne i zrozumiałe dla użytkowników. Jak jednak tego skutecznie dokonać? Otóż najistotniejsze jest bazowanie na wspomnianych już wytycznych Helpful Content i dokładne sprawdzanie wszelkich aktualizacji w tym zakresie. Dzięki temu finalnie osiągnie się sukces i przyciągnie się na stronę wielu nowych odbiorców.
Spis treści
Helpful Content - czym tak właściwie jest?
Podstawowe informacje na temat Helpful Content
Na samym początku można byłoby się zastanowić nad tym, czym tak właściwie jest Helpful Content? Otóż to system pochodzący od Google, którego podstawowym zadaniem jest:
- Promowanie oryginalnych i atrakcyjnych w odbiorze treści.
- Skupianie się na użytkownikach, a nie obowiązujących algorytmach.
Dla wielu właścicieli stron internetowych wydaje się to nierealne, ponieważ przyjęło się, że treści pojawiające się na stronach www powinny być zgodne z aktualnymi algorytmami Google i to właśnie do nich należy je dostosować w pierwszej kolejności. Otóż rzeczywistość jest jednak inna, gdyż kluczem do sukcesu są wartościowe, merytoryczne i unikalne treści, w których coś dla siebie odnajdzie praktycznie każdy użytkownik i tym samym chętniej pozostanie na prowadzonej stronie internetowej.
Helpful Content, czyli przede wszystkie treści, które są pomocne i przydatne
Tak samo działa pozycjonowanie stron internetowych, gdzie wysokiej jakości treści są jednym z najistotniejszych czynników rankingowych, poza link buildingiem, Core Web Vitals czy też optymalizacją techniczną. Podsumowując – system Helpful Content został stworzony po to, aby promować pomocne i przydatne treści, a nie tylko te, które mają za zadanie podwyższyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Helpful Content - jak to działa od środka? Na czym się skupić?
Realizując na co dzień szeroko pojęte działania SEO nie będzie miało się problemów z tym, aby przestrzegać wytycznych zawartych w systemie Helpful Content. Otóż oba te elementy działają na podobnej zasadzie. Warto jednak wiedzieć, że najczęściej wykorzystywane w dzisiejszych czasach czynniki opierają się na analizie zachowania użytkownika, a więc m.in. na tym, w jaki sposób porusza się po danej stronie internetowej, na jakie podstrony wchodzi, po jakim czasie opuszcza witrynę czy też po prostu które podstrony podobają mu się najbardziej i spędza tam najwięcej czasu.
Przede wszystki precyzyjna odpowiedż na zadane pytanie
W Helpful Content chodzi o to, aby użytkownik w krótkim czasie znalazł odpowiedź na interesujące go pytanie. Jeśli przykładowo będzie go interesować kwestia zmiany czasu z zimowego na letni (dokładna data) i trafi na artykuł, w którym cały ten proceder zostanie wyjaśniony od A do Z, ale w artykule nie znajdzie się adnotacja na temat konkretnej daty, kiedy to zmienia się czas, użytkownik będzie oczywiście rozczarowany. W końcu zależało mu na tym, aby wiedzieć, kiedy ma przestawić zegarek, a po zapoznaniu się z artykułem stracił jedynie kilka cennych minut ze swojego życia, a dokładnej daty musi szukać dalej. Helpful Content ma temu zapobiegać.
Google skupia się obecnie na dostarczaniu użytkownikom jak najbardziej przydatnych i konkretnych treści w zadowalającym czasie. Dzięki temu zachodzi duże prawdopodobieństwo tego, że internauta pozostanie na stronie na dłużej i poleci ją swoim bliskim lub znajomym.
Tworzenie treści zgodnych z wytycznymi Helpful Content
Jak to wygląda w praktyce? O czym trzeba bezwzględnie pamiętać?
Jak widać pozycjonowanie stron i tworzenie atrakcyjnych w odbiorze treści to jedno, a wytyczne Helpful Content to osobna sprawa, która ma jednak wiele wspólnego z pozycjonowaniem stron w Google. Jak konkretnie tworzyć treści zgodne z systemem Helpful Content? Otóż nie ma w tym nic skomplikowanego. Kluczowe zasady to m.in.:
- Skupianie się na faktach i prawdziwych informacjach - użytkownik nigdy nie powinien zostać wprowadzony w błąd, ponieważ szybko straci zaufanie do konkretnej witryny i przeniesie się na zupełnie inną stronę internetową.
- Skupianie się jedynie na konkretach - opisywanie mało istotnych faktów związanych np. ze wspomnianą już datą zmiany czasu z zimowego na letni nikogo nie będzie interesować. Użytkownik będzie poszukiwać konkretnej odpowiedzi na postawione w wyszukiwarce Google pytanie.
- Przemyślane wstawanie fraz kluczowych - nie ma nic gorszego niż frazy wstawiane na siłę, ponieważ użytkownicy szybko to zauważą i dojdą do wniosku, iż artykuł został stworzony tylko po to, aby umieścić w nim wybrane słowa kluczowe.
- Inspirowanie się innymi artykułami, ale brak kopiowania poszczególnych zdań - unikalność treści to podstawa sukcesu, tak jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych!
- Skupianie się na pomocnych treściach, a nie na tych, które mają odpowiadać wyłącznie algorytmowi Google - w końcu strona będzie się rozwijać głównie dzięki użytkownikom.
Dostosowanie się do tych wskazówek sprawi, że strona zacznie się wyróżniać na tle innych witryn i szybko stanie się rozpoznawalna. Po pewnym czasie może nawet dojść do tego, że jej właściciel będzie branżowym autorytetem i internauci będą szukali jedynie jego artykułów. Oczywiście trzeba sobie na to zapracować, lecz wytyczne Helpful Content mogą w tym jedynie pomóc.
Co należy wiedzieć o aktualizacji systemu Helpful Content?
Posiadanie kompleksowej wiedzy na temat SEO oraz działania systemu Helpful Content jest jak najbardziej pomocne, ponieważ to jedna z najprostszych dróg do rozwoju swojej strony internetowej. Pozycjonowanie stron w Google opiera się na długotrwałych działaniach, dzięki którym na witrynie zwiększa się ruch, a właściciel uzyskuje lepsze wyniki sprzedażowe. Helpful Content pomoże z kolei zadbać o to, aby użytkownik poczuł się doceniony i znalazł na stronie jedynie przydatne informacje, które absolutnie nie wprowadzą go w błąd.
Po raz pierwszy omawiane wytyczne pojawiły się w 2022 roku (sierpień), jednak dotyczyły one jedynie stron budowanych w języku angielskim. Następnie pojawiły się kolejne aktualizacje:
- Grudzień 2022 - aktualizacja objęła swoim zasięgiem wszystkie języki, w tym również język polski.
- Wrzesień 2023 - aktualizacja dotycząca podejścia do treści tworzonych przez AI (sztuczną inteligencję). Przed wdrożeniem tej aktualizacji bazowało się na treściach tworzonych przez ludzi, jednak po jej ogłoszeniu zaczęto dopuszczać również te artykuły, które są tworzone przez AI. Kluczowy w tym wszystkim jest jeden warunek - takie treści muszą być oryginalne, więc trzeba je dokładnie weryfikować!
Każda osoba zabierająca się za pozycjonowanie stron internetowych i tworzenie jakichkolwiek treści powinna mieć dużą kontrolę nad kolejnymi aktualizacjami systemu Helpful Content, aby przypadkiem nie wypaść z obiegu i nie zadziałać na szkodę konkretnej strony internetowej. W związku z tym tak ważne jest współpracowanie z doświadczonymi i obeznanymi w temacie specjalistami z branży SEO, które pomogą zainteresowanym osobom rozwinąć nawet najmniejszą stronę www. Wymogiem jest oczywiście odpowiednie zaangażowanie.
Co robić, gdy witryna internetowa zacznie tracić swoją pozycję? Porady
Pozostało zastanowić się nad jedną ważną kwestią, a mianowicie co robić, gdy nagle witryna internetowa zacznie tracić swoją dotychczasową pozycję w wynikach wyszukiwania? Przede wszystkim nie panikować i działać rozważnie!
Na samym wstępie należy przeanalizować wstawiane treści i przestudiować je pod kątem wytycznych zawartych w Helpful Content. Można zrobić to nawet w kilka osób, aby uzyskać w tym zakresie rzetelną informację zwrotną. Drugim krokiem jest połączenie kilku różnych wpisów w jeden (kompletny). Czasami użytkownicy potrzebują mniej, ale konkretniej!
W pozycjonowaniu stron w Google nie ma miejsce na „lanie wody”. Takie strony spadają w rankingu i zajmują niskie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, a to na pewno nie będzie Cię zainteresować. Co jeszcze można zrobić przy odnotowaniu tendencji spadkowej w zajmowanej pozycji w wyszukiwarce Google? Na pewno zacząć opierać się na sprawdzonych i w stu procentach wiarygodnych źródłach. Użytkownicy nigdy nie chcą przecież bazować na domysłach.
Autor: Rafał Gawor
Freelancer SEO | Copywriter kiedy trzeba
Podziel się:
Pozycjonowanie
Kampania Google Ads i Facebook Ads
Opisz swój biznes, określ swoje cele oraz na czym Ci zależy. Po analizie Twojej strony oraz branży zaproponujemy optymalne rozwiązanie, włącznie z propozycją budżetu potrzebnego na efektywne działania. Dobierzemy także optymalny rodzaj kampanii, która idealnie będzie pasowała do Twojego biznesu.
Szybki kontakt
Pozycjonowanie
Kampanie Google Ads
Zamów bezpłatną analizę i wycenę
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów 80
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?