Treści zgodne z Helpful Content

Treści zgodne z Helpful Content – jak je tworzyć tak, aby były wartościowe dla użytkowników

5
(80)

Tworzenie treści zgodnych z Helpful Content wcale nie jest łatwe. Całość ma się opierać na tym, aby tworzone treści były jak najbardziej atrakcyjne i zrozumiałe dla użytkowników. Jak jednak tego skutecznie dokonać? Otóż najistotniejsze jest bazowanie na wspomnianych już wytycznych Helpful Content i dokładne sprawdzanie wszelkich aktualizacji w tym zakresie. Dzięki temu finalnie osiągnie się sukces i przyciągnie się na stronę wielu nowych odbiorców.

Spis treści

Helpful Content - czym tak właściwie jest?

Podstawowe informacje na temat Helpful Content

Na samym początku można byłoby się zastanowić nad tym, czym tak właściwie jest Helpful Content? Otóż to system pochodzący od Google, którego podstawowym zadaniem jest:

Dla wielu właścicieli stron internetowych wydaje się to nierealne, ponieważ przyjęło się, że treści pojawiające się na stronach www powinny być zgodne z aktualnymi algorytmami Google i to właśnie do nich należy je dostosować w pierwszej kolejności. Otóż rzeczywistość jest jednak inna, gdyż kluczem do sukcesu są wartościowe, merytoryczne i unikalne treści, w których coś dla siebie odnajdzie praktycznie każdy użytkownik i tym samym chętniej pozostanie na prowadzonej stronie internetowej.

Pozycjonowanie z jednym elastycznym budżetem

Nie jesteś pewien, czy pozycjonowanie to dobry wybór dla Ciebie? Czy na pewno będzie skuteczne? Czy uda się osiągnąć satysfakcjonujące efekty?

Sprawdź więc nasze rozwiązanie, czyli pozycjonowanie stron w nowej formule bez sztywnego limitu fraz, treści, linków, optymalizowanych podstron oraz roboczogodzin w jednym elastycznym budżecie bez podziału na sztywne pakiety, który możesz dowolnie zmieniać (zwiększać i zmniejszać) w każdej chwili i bez ograniczeń przez cały okres trwania umowy.

Dzięki naszemu rozwiązaniu będziesz mógł szybciej dogonić, a potem przegonić konkurencję pod względem jednych z najważniejszych elementów pozycjonowania, a więc treści oraz linków prowadzących do strony.

Darmowa analiza, wycena i konsultacja

Lub wyślij nam wiadomość z opisem swojego biznesu, strony oraz jaki masz cel i co chciałbyś osiągnąć dzięki pozycjonowaniu. My już szczegółowo zanalizujemy Twoją stronę oraz konkurencję, po czym przedstawimy pierwsze założenia, a więc jak Twoja strona wygląda na tle konkurencyjnych witryn, budżet, plusy i minusy witryny, potencjalną strategię i inne szczegóły dotyczące działań SEO z Twoją stroną.

Helpful Content, czyli przede wszystkie treści, które są pomocne i przydatne

Tak samo działa pozycjonowanie stron internetowych, gdzie wysokiej jakości treści są jednym z najistotniejszych czynników rankingowych, poza link buildingiem, Core Web Vitals czy też optymalizacją techniczną. Podsumowując – system Helpful Content został stworzony po to, aby promować pomocne i przydatne treści, a nie tylko te, które mają za zadanie podwyższyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Helpful Content - jak to działa od środka? Na czym się skupić?

Realizując na co dzień szeroko pojęte działania SEO nie będzie miało się problemów z tym, aby przestrzegać wytycznych zawartych w systemie Helpful Content. Otóż oba te elementy działają na podobnej zasadzie. Warto jednak wiedzieć, że najczęściej wykorzystywane w dzisiejszych czasach czynniki opierają się na analizie zachowania użytkownika, a więc m.in. na tym, w jaki sposób porusza się po danej stronie internetowej, na jakie podstrony wchodzi, po jakim czasie opuszcza witrynę czy też po prostu które podstrony podobają mu się najbardziej i spędza tam najwięcej czasu.

Przede wszystki precyzyjna odpowiedż na zadane pytanie

W Helpful Content chodzi o to, aby użytkownik w krótkim czasie znalazł odpowiedź na interesujące go pytanie. Jeśli przykładowo będzie go interesować kwestia zmiany czasu z zimowego na letni (dokładna data) i trafi na artykuł, w którym cały ten proceder zostanie wyjaśniony od A do Z, ale w artykule nie znajdzie się adnotacja na temat konkretnej daty, kiedy to zmienia się czas, użytkownik będzie oczywiście rozczarowany. W końcu zależało mu na tym, aby wiedzieć, kiedy ma przestawić zegarek, a po zapoznaniu się z artykułem stracił jedynie kilka cennych minut ze swojego życia, a dokładnej daty musi szukać dalej. Helpful Content ma temu zapobiegać.

Google skupia się obecnie na dostarczaniu użytkownikom jak najbardziej przydatnych i konkretnych treści w zadowalającym czasie. Dzięki temu zachodzi duże prawdopodobieństwo tego, że internauta pozostanie na stronie na dłużej i poleci ją swoim bliskim lub znajomym.

Tresci bez limitu

Wypróbuj nową formułę pozycjonowania w elastycznym budżecie bez sztywnego limitu treści

W naszym nowym modelu z jednym elastycznym budżetem już przy najniższym budżecie w wysokości 1500 zł netto gwarantujemy minimum 25 tys. znaków na treści na stronę miesięcznie. W jednym miesiącu nasi Klienci otrzymują tyle treści, co w innych Agencjach przez nawet sześć miesięcy i to przy dużo wyższych Pakietach.

Tworzenie treści zgodnych z wytycznymi Helpful Content

Jak to wygląda w praktyce? O czym trzeba bezwzględnie pamiętać?

Jak widać pozycjonowanie stron i tworzenie atrakcyjnych w odbiorze treści to jedno, a wytyczne Helpful Content to osobna sprawa, która ma jednak wiele wspólnego z pozycjonowaniem stron w Google. Jak konkretnie tworzyć treści zgodne z systemem Helpful Content? Otóż nie ma w tym nic skomplikowanego. Kluczowe zasady to m.in.:

Dostosowanie się do tych wskazówek sprawi, że strona zacznie się wyróżniać na tle innych witryn i szybko stanie się rozpoznawalna. Po pewnym czasie może nawet dojść do tego, że jej właściciel będzie branżowym autorytetem i internauci będą szukali jedynie jego artykułów. Oczywiście trzeba sobie na to zapracować, lecz wytyczne Helpful Content mogą w tym jedynie pomóc.

Co należy wiedzieć o aktualizacji systemu Helpful Content?

Posiadanie kompleksowej wiedzy na temat SEO oraz działania systemu Helpful Content jest jak najbardziej pomocne, ponieważ to jedna z najprostszych dróg do rozwoju swojej strony internetowej. Pozycjonowanie stron w Google opiera się na długotrwałych działaniach, dzięki którym na witrynie zwiększa się ruch, a właściciel uzyskuje lepsze wyniki sprzedażowe. Helpful Content pomoże z kolei zadbać o to, aby użytkownik poczuł się doceniony i znalazł na stronie jedynie przydatne informacje, które absolutnie nie wprowadzą go w błąd.

Po raz pierwszy omawiane wytyczne pojawiły się w 2022 roku (sierpień), jednak dotyczyły one jedynie stron budowanych w języku angielskim. Następnie pojawiły się kolejne aktualizacje:

Każda osoba zabierająca się za pozycjonowanie stron internetowych i tworzenie jakichkolwiek treści powinna mieć dużą kontrolę nad kolejnymi aktualizacjami systemu Helpful Content, aby przypadkiem nie wypaść z obiegu i nie zadziałać na szkodę konkretnej strony internetowej. W związku z tym tak ważne jest współpracowanie z doświadczonymi i obeznanymi w temacie specjalistami z branży SEO, które pomogą zainteresowanym osobom rozwinąć nawet najmniejszą stronę www. Wymogiem jest oczywiście odpowiednie zaangażowanie.

Co robić, gdy witryna internetowa zacznie tracić swoją pozycję? Porady

Pozostało zastanowić się nad jedną ważną kwestią, a mianowicie co robić, gdy nagle witryna internetowa zacznie tracić swoją dotychczasową pozycję w wynikach wyszukiwania? Przede wszystkim nie panikować i działać rozważnie!

Na samym wstępie należy przeanalizować wstawiane treści i przestudiować je pod kątem wytycznych zawartych w Helpful Content. Można zrobić to nawet w kilka osób, aby uzyskać w tym zakresie rzetelną informację zwrotną. Drugim krokiem jest połączenie kilku różnych wpisów w jeden (kompletny). Czasami użytkownicy potrzebują mniej, ale konkretniej!

W pozycjonowaniu stron w Google nie ma miejsce na „lanie wody”. Takie strony spadają w rankingu i zajmują niskie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, a to na pewno nie będzie Cię zainteresować. Co jeszcze można zrobić przy odnotowaniu tendencji spadkowej w zajmowanej pozycji w wyszukiwarce Google? Na pewno zacząć opierać się na sprawdzonych i w stu procentach wiarygodnych źródłach. Użytkownicy nigdy nie chcą przecież bazować na domysłach.

Szybki kontakt

Pozycjonowanie

+48 792 955 350

Kampanie Google Ads

+48 660 292 265

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów 80

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Similar Posts