Profesjonalne tworzenie grafiki dla Twoich potrzeb!
Wygląd też ma znaczenie. Wyróżnij się!
  • bo! seo and design Facebook

Pozycjonowanie fraz

Skutecznie i stabilnie dbamy o najwyższą pozycję Twojej
witryny w wyszukiwarce...

Więcej

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonujemy 'long tail' - używając jednocześnie kilkadziesiąt fraz Twojej witryny...

Więcej

Promocje

W obecnej chwili posiadamy dwie oferty dla małych i średnich firm oraz właścicieli dużych serwisów....

Więcej

Zmiana algorytmu przez Google

artykuły - pozycjonowanie, seoGoogle już jakiś czas temu deklarowało, że optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek (SEO) może mieć pozytywny wpłwy na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to nie tylko nasza opinia – to samo dotyczy innych wyszukiwarek. Ostatnie zmiany, które zostały wprowadzone pod koniec kwietnia 2012 r. poszły właśnie w tym kierunku, a więc najprościej mówiąc w stronę jakościowego pozycjonowania stron. Skuteczna oraz całościowa optymalizacja strony w znacznym stopniu ułatwi i usprawni indeksację witryn, a jednocześnie poprawi dostępność poszczególnych podstron oraz ułatwi ich znalezienie. Optymalizacja strony może poelgać m.in. na odpowiednim dobraniu fraz kluczowych, co da nam pewność, że na stronie zostaną umieszczone najbardziej odpowiednie wyrazy, a nie tylko fachowe terminy, których zwykły użytkownik nigdy nie wpisze do wyszukiwarki.

Praca pozycjonerów, którzy stosują techniki White Hat ogromnie ułatwia użytkownikom korzystanie z witryny, wspomaga tworzenie najwyższej jakości treści, a także przyspiesza ładowanie stron, co jest korzystne nie dla internautów, ale i dla wyszukiwarek. Dobra optymalizacja, którą przeprowadzimy pod kątem wyszukiwarek, może oznaczać równie dobrze dobry i skuteczny marketing, a to z tego względu, że wymaga kreatywnego podejścia w celu zwiększania popularności witryny – a to porpawi nie tylko wyniki wyszukiwania, ale zwiększy również jej widoczność w mediach społecznościowych. Im lepiej dopracowana witryna, tym będzie bardziej zauważalna w sieci, co w konsekwencji zacznie się przekładać na większą liczbę linków przychodzących czy, co z perpektywy firmy jest najważniejsze, większej liczby odwiedzin.

Przeciwieństwem pozycjonowania oraz optymalizacji SEO White Hat będą tzw. działania “black hat webspam” (mówimy “webspam”, by odróżnić go od spamu emailowego). Chcąc jak najszybciej poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania lub zwiększyć liczby odwiedzin, pozycjonerzy lub autorzy niektórych witryn uciekają się do technik niekorzystnych oraz dla użytkowników oraz bardzo niebezpiecznych dla stron, które są pozycjonowane. Wykorzystując najróżniejsze "sztuczki" poprawiają lub starają się porpawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Chcą by witryna znalazła się wyżej, niż na to zasługuje, a osiągając to w sposób sztuczny, nienaturalny i niezgodny z wytycznymi wyszukiwarek. Każdego dnia uczciwi pozycjonerzy spotykają się z różnymi metodami spamowania, począwszy na upychaniu słów kluczowych, a kończąc na systemach wymiany linków, których celem jest zawyżanie pozycji witryn w wynikach wyszukiwania poprzez bomabrdowanie pozycjonowanych stron ogromną iloscią bezwartościowych (z reguły rotacyjnych) linków.

Wiele zmian, jakie Google wprowadza w swoich algorytmach rankingowych, ma na celu ułatwianie szukającym znalezienia witryn, które są wygodne w obsłudze i zawierają szukane przez nich informacje. Google dąży również do tego, aby nagradzać wysiłki “dobrych” webmasterów, którym zależy na tworzeniu stron atrakcyjnych dla użytkowników, a nie tylko dla algorytmów. W tym celu wprowadziliśmy w algorytmie Panda istotne zmiany, które zaowocowały znaczną poprawą jakości wyników wyszukiwania. Na początku roku wprowadziliśmy też algorytm wykrywający układ strony, który obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, jeśli zawiera ona za mało treści w części strony widocznej na ekranie od razu.

W najbliższych dniach Google ma zamiar wprowadzić kolejną zmianę w algorytmie, biorącą za cel webspam. Zmiana spowoduje obniżenie rankingu witryn, na których łamane są wytyczne Google dotyczące jakości. Według słów Matta Cutts's Google zawsze miało na celowniku webspam w wynikach, a nowy algorytm jest kolejnym krokiem w kierunku zwalczania spamu na stronach i promowania treści wysokiej jakości. Oczywiście Google nie opisuje szczegółowo zasad działania nowego algorytmu, aby nie ułatwiać zadania osobom, które chcą sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania bez względu na potrzeby użytkowników. Cały czas Google radzi jednak webmasterom, aby koncentrowali się na tworzeniu wysokiej jakości witryn, z których użytkownicy będą zadowoleni, oraz stosowali metody White Hat pod kątem wyszukiwarek, wystrzegając się spamu na stronach.

Oczywiście na większości problematycznych witryn spam bywa nieco subtelniejszy. Oto przykład witryny zawierającej podejrzane linki, która również zostanie dotknięta tą zmianą. Czytając treść strony na głos, można zauważyć, że linki prowadzące poza witrynę są całkowicie niezwiązane z treścią, a cały tekst został tak zagmatwany, że nie ma żadnego sensu:

balck_hat_seo

Zmiany, które Google ostatnio wporwadziło, zostały wymierzone w głównym stopniu w posiadaczy witryn, którzy stosują „black hat webspam”, a więc działanie polegające na nadużywaniu słów kluczowych, które są wręcz upychane w treści artykułów oraz korzystaniu z systemów wymiany linków. Te brudne praktyki powodują, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się witryny nie dostarczające żadnych merytorycznych treści, a jedynie zbiór niepowiązanych ze sobą haseł i towarzyszące im reklamy.

Google już dłuższego czasu intensywnie walczy ze spamem w wynikach wyszukiwania. Czy ofensywa ta jest skuteczna? Jest to kwestia nadal dyskusyjna. Pod pewnym względami widać poprawę, jednak w dalszym ciągu jest wiele do zrobienia. Nadal pod niektórymi hasłami ukrywa się spam w czystej postaci, który bardzo często zainfekowany jest złośliwym kodem. Jednak tym razem dostanie się wszystkim tym, którzy za wszelką cenę i nie patrząc na konsekwencje próbują pozycjonować swoje strony na wszystkie możliwe frazy związane z jednym zagadnieniem. Jak to wygląda? Poniżej znajduje się przykład poadany przez Google:

black_hat_seo

Witryny, których będzie dotyczyć ta zmiana mogą na pierwszy rzut oka nie wyglądać jako spamerskie, wymaga to głębszej analizy i ekspertyzy, jednak łączy je jedno: te witryny stosują znacznie więcej niż metody White Hat. Google zwraca uwagę, że wykorzystują one webspam w celu manipulacji wynikami wyszukiwania.

Zmiana zostanie wdrożona jednocześnie we wszystkich językach. Poprzednia zmiana algorytmu Panda istotnie wpłynęła na około 12% wyszukiwanych fraz. Natomiast wprowadzany teraz algorytm wpłynie w przypadku języka angielskiego na ok. 3,1% fraz, do tego stopnia, że zwykili użytkownicy mogą zwrócić na to uwagę. Zmiana wpłynie na około 3% zapytań m.in. dla niemieckiego, chińskiego i arabskiego, ale w językach o większym natężeniu spamu wpływ może być większy. Na przykład około 5% zapytań po polsku może dawać zauważalnie inne wyniki.

Chcemy, jak mówi Matt Cutts, stworzyć warunki, w których osoby stosujące optymalizację White Hat lub w ogóle nie optymalizujące swojej witryny, będą mogły się skupić na tworzeniu ciekawych i przydatnych witryn. Jak zawsze, interesują nas wasze opinie, które pozwolą nam dalej doskonalić algorytmy i skutecznie dążyć do celu.

Na podstawie wypowiedzi Matta Cutts'a, Distinguished Engineer

żródło: Blog Google Polska

Chcesz poznać ofertę dla Siebie?

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat pozycjonowania, zadzwoń pod numer +48 792 955 350.

Każdy Klient jest traktowany przez nas indywidualnie, dzięki czemu zachowujemy najwyższe standardy oraz efektywność działania. Na cenę pozycjonowania ma wpływ wiele czynników m.in.: struktura budowy strony, rodzaj fraz kluczowych, liczba konkurentów, branża w której Państwo działają.

Napisz do nas w celu poznania oferty cenowej dla Twojej strony. Przy opracowaniu kompleksowej oferty przeprowadzamy całościowy audyt strony internetowej. Raport zawiera szczegółowe informacje dotyczące zalet i wad badanej witryny oraz informacje, co należy poprawić w strukturze strony, aby była ona przyjazna zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników.